Morgon, morgon, morgon!

Första gången jag tycker det är skönt att inte ha körkort, är när Richard kommer på mitt i natten att bilen måste flyttas. Vi är då en av alla kungsholmens-lillaessingenbor som hittat parkeringsön, Stora Essingen. Gratis parkering överallt. Dock datums parkeringar, så man måste någon dag på veckan flytta på sig. Detta inträffade imorse kl 9. Medan vi kom på detta ösregnade det ute. Jag låg varmt och gosigt kvar i sängen medans Richard började ställa alarm på 08:00.
Kanske inte är så tokigt att vara en loser utan körkort ändå.

Idag är det ingen vanlig dag, idag är det faktiskt löningsfredag. En dag som brukade ligga mig varmt om hjärtat, nu ligger den mest som en klump i magen. Jag vet att folk kommer höra av sig ikväll med galna, roliga, mysiga, löningsfredags planer.

Nej, än så länge är det vilken dag som helst, kvällens roligheter och ångest knuffas in under dörren tills ikväll.
Nu blir det frukost, eller kanske en stor kopp the och Mors Lindas chocolate chip cookies. Man får äta choklad till frukost medans man sitter i pojkväns-tshirt och raggsockor med en filt i soffan och bara glo. Det är den tiden på månaden (om en vecka iofs men lika bra att börja nu)



Ring om du vill, hälsa dom jag känner och håll blicken kvar i skyn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0