Richard & Lilla Linda på äventyr i stora staden

Igår var jag och älskling på äventyr i stora staden. Allt började med kak-bak här hemma, chocolate chip cookies ofcourse. Sedan gjorde vi lite kaffe och hällde upp i vår prima termos. Allt åkte ner i äventyrsväskan tillsammans med en filt och kameran. Sen bar det av!

Det var riktigt fint väder, och vi gick en ganska lång promenad, både uphill and downhill, terräng och återvändsgränder innan vi nådde vårt mål: Skinnarviksberget. För att dra lite Wiki-info så är det högsta punkten innanför tullarna här i stan med sina 53 m över vattnet. Och det var riktigt fint och häftigt att se stan från den synvinkeln. Kunna se från slussen till Rålis i samma ögonkast.


Det är tydligen ett populärt ställe för par då vi inte var ensamma där uppe på toppen. En bit framför oss satt ett par med skumpa och oliver och hade supermysigt. Åja, vi hade det inte så pjåkigt med våra hembakade kakor och varmt kaffe under en filt. Vi kom även på en liten höstplanering inför 23/11 a.k.a 2-årsdagen. Massa god plockmat, skumpa och en varm filt på högsta toppen. Kanske även lite tända ljus och se en stad som börjar gå över i höstfärger. Jag längtar redan. Sen att det är typ 2 veckor innan min födelsedag gör ju bara att det pirrar ännu mer i magen.
Jag hoppas jag aldrig blir som de flesta andra; "äh, känns inte så speciellt att fylla år längre.."
Jag kommer alltid att älska att fylla år!


På hemvägen pratade vi om framtiden, oh yes, det tunga samtalsämnet. Vi pratade mest om att köpa lägenhet, vart vi vill bo i framtiden och vi kan bara fantisera om hur skönt det måste kännas att verkligen äga sitt eget hem. Efter alla dessa studentlägenheter, andrahandsboenden, löjligt höga hyror så kan jag inte tänka mig något bättre.


Idag är väl som varje dag är, Richard sitter och jobbar på för fullt vid sin dator och jag sitter i soffan. Dock tror jag att fredagen hade mer i behåll åt mig än bara bakfylla, jag har ont i halsen, huvudet och misstänker feber. Åh just det, sabbade ju mobilen i fredags också. Kul i jul.


Tänkte slänga ut lite bilder från vårt söndagsäventyr!



           


Kommentarer
Postat av: madde.

duu, jag vet inte alls om jag håller med om att 23/11 är två veckor innan din födelsedag =/

2009-07-28 @ 16:43:57
Postat av: Linda

Mohaha, det har du rätt i Madde :P 23/9 menade jag :P lite siffror hit och dit!

2009-07-28 @ 21:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0